Po delší době vychází nový bulletin, aby Vás informoval o novinkách a připomněl některá opatření.
1) Problémy
-
Po delší době vychází nový bulletin, aby Vás informoval o novinkách a připomněl některá opatření. Předem se musím Všem omluvit za technické provedení zlepšováku fy Škoda Vagónka, který měl v zimních měsících zamezit zamrzání sušičky kompresoru tím, že otevřeným kohoutem na výstupu kompresoru se zkrátí interval spínání a teplo od něho ohřeje i sušičku. Ani ve snu by mě nenapadlo, že by před kohoutem nebyla nainstalována přiměřená dýza (jak bylo napsáno v bulletinu č. 46), ale že bude časový interval nastavovat zkusmo sám strojvedoucí (dalších 20 – 30 min při odstavování navíc). Mimochodem, stejný účinek lze dosáhnout natržením záchranné brzdy na stanovišti. Musím tady říci, že celé opatření, po vlastní zkušenosti, je na dvě věci.
-
Několika strojvedoucím se stalo, že správně nefungovalo CB a museli použít rychlobrzdu. Rozborem dat AVV bylo zjištěno, že došlo k zadání místo 12 náprav 120. Nejspíše se tak děje při zadávání dat, kdy dojde k nechtěnému dotyku 0 místo Enter. Cíl je pak o 600 – 700 m dál (podle místa zastavování). Apeluji na větší pečlivost při zadávání dat CB.
2) Cosi o 471
-
V depu se objevily jednotky 076 a 077. Zbývající dvě pro naše depo by měly dorazit do nového grafikonu. Budou nasazeny na ramenu Praha – Strančice. Jednotky mají některé změny:
-
místo plošin jsou v předním nástupním prostoru řídícího vozu nainstalovány výklopné nájezdní rampy; v základní poloze je rampa hlídaná koncovým spínačem, který povoluje tah jednotky; do pracovní polohy se rampa dostává ve čtyřech fázích, znázorněných na piktogramech nad plošinou:
-
plošina se odjistí odemčením páky pomocí čtyřhranu; po té se páka pootočí o 90° nahoru;
-
celá rampa se ve svislé poloze pootočí (má na vnější straně kolečko) do výstupních dveří – tady pozor na vratkost rampy a bezpečnost svojí a cestujících;
-
na vnější boční straně rampy se pomocí čtyřhranu odjistí jednotlivé části (nyní obě části přidržují jen dva magnety);
-
nyní roztáhneme obě části rampy (jako nohy u štaflí) a položíme na nástupiště (mírně fyzicky náročné a pozor na prsty); je zde možnost natočení rampy ve směru či proti směru jízdy;
-
ze dvou nástupních prostorů lze navázat nouzovou komunikaci mezi cestujícím a strojvedoucím; v případě použití přemostění záchranné brzdy akustický informační systém automaticky zahlásí, že záchranná brzda byla aktivována a dojde k zastavení soupravy;
-
zvětšil se počet sedadel označených pro osoby se sníženou pohyblivostí na 37;
-
v prostorech invalidních WC jsou umístěna dvě tlačítka pro invalidy k přivolání pomoci; při stisknutí se tlačítko prosvětlí a zároveň se požadavek zobrazí na displeji strojvedoucího a rozezní se zvukové znamení (tady bych doporučoval vyzvat průvodčího, aby zjistil oprávněnost požadavku, případně pomoc poskytl);
-
nástupní dveře jsou ovládány jedním tlačítkem z nástupiště i z vnitřku jednotky; po odblokování na stanovišti a po stisku tlačítka se otvírají obě křídla současně; otevření i zavření dveří doprovází optická a akustická signalizace; v případě závady dveří pomocí čtyřhranu zvenku či zevnitř znehybníme obě křídla (v nástupním prostoru se na rámu dveří rozsvítí červený piktogram s přeškrtlými dveřmi; bohužel se zároveň uzavře přívod vzduchu do pohonu dveří a může vzniknout spára mezi křídly); stejný efekt vznikne, uzavřeme-li při zavřených křídlech přívod vzduchu na panelu SMC, byť jen pro jedno křídlo;
-
další změny, které nejsou pro službu strojvedoucího podstatné, jsou změny pro dosažení podmínek nových norem (jedná se o lepší nehořlavé materiály obložení stěn skříně; lepší ochrany před nebezpečím dotyku s neživými částmi VN zařízení; úprava stabilizátoru a dosazení ručního odpojovače pro možnost odpojení 24V DC mezi jednotlivými vozy; nemožnost napájet osvětlení stanovišť a strojoven ze záskokové sítě; dílčí úpravy na trakčním motoru).
3) Připomínky a různé pro strojvedoucí
-
Znovu bych tu důrazně upozornil na používání speciálního hlášení v infosystému. Po jeho použití je nutné ukončit hlášení butonkou UKONČIT. Při jeho neukončení nefunguje akustické hlášení a to je pak předmětem stížností od cestujících.
-
Opět přicházejí opakovaně stížnosti na rušení nočního klidu puštěnou klimatizací při Aktivním odstavení (poslední stížnost z Berouna). Stále platí vyhláška vedoucího provozu 21/2009 o tom, že v době od 22,00 do 6,00 v období od 1.5 do 30.9 při AO se nezapíná klimatizace.
-
Případné nasazování a sundávání plechových i koženkových krytů spřáhel provádějte s ohledem na bezpečnost práce, tj. dodržujte min 10 metrů mezi vozidly a přistupujte ke spřáhlům z opačné strany, než je nástupiště. V případě nesplněných podmínek kryt nenasazujte.
S přáním mnoha slunce o dovolených a mnohem méně tepla ve službě se loučí Vaši KV
Ke stažení: