Obě MS jsou v silové části prakticky shodné. Naftovým motorem M1.2C, (výkon 300 kW při 1800 ot/minutu). Naftový motor je spojen pružnou spojkou s trakčním alternátorem TA 611 W04 (260 kW). Alternátor má vlastní ventilaci a je cize buzený budičem GB 112.
Trakční alternátor napájí v režimu "jízda" přes usměrňovač GU 101, (GU 201) dva do série zapojené trakční motory TE 015C (nebo TE 005). TM (čtyřpólové sériově buzené). Změna směru je provedeno přepínačem směru BC 46 v budícím vinutí TM a 1º schuntu (31%). (Od roku 1996 má dva schunty). TM mají tlapové uložení s převodovým poměrem 77: 16 (nebo 78:15). Ventilace TM je cizí, ventilátory jsou poháněny elektrickými motory MB 112L. V jízdě jsou napájeny z dynam 110V GN102, GN 202.
V režimu "brzda" jsou TM připojeny brzdovým stykačem k brzdovému odporníku. Vždy kotvy dvou motorů jednoho podvozku jsou připojeny na jednu sekci brzdového odporníku. TM pracují jako cize buzená dynama, budící vinutí obou dvojic TM jsou zapojena do serije na trakční usměrňovač první trakční skupiny GU101.
Brzdový odporník má dva stupně vykrácení, pro zlepšení brzdových vlastností při nižších rychlostech.
Motor ventilátoru chlazení brzdového odporníku i motory chlazení trakčních motorů jsou v režimu "brzda" napájeny z úbytku napětí na brzdovém odporu.
Cizí buzení budiče je v režimu "jízda" i "brzda" řízeno ektronickým regulátorem. Trakční elektronický regulátor řídí v režimu "jízda", podle informací z čidel proudu, napětí, skluzu a otáček naftového motoru buzení generátoru tak, aby bylo dosaženo požadovaného průběhu charakteristiky generátoru (proudové, napěťové a výkonové omezení). Regulátor rovněž řídí spínání shuntovacích stykačů.
Základní technické údaje:
Uspořádání dvojkolí Bó Bó Rozchod 1 435 mm
Max, provozní rychlost 80 km/hod Délka přes nárazníky 14 240 mm
Hmotnost 64 t Výkon 1 NM 300 kW
Trakč. alter. TA 611 W04 260 kW Max. taž. síla (pojezd Bo Bo ) 190 kN
Spádový režim výkon EDB činí 600 kW při proudu 500A. Před zastavením při dosažení rychlosti 5 km/h vstupuje do činnosti parkovací brzda. (JK2-5º-YV81-1,5b; JK5-9º-YV82-3,8b)
Zastavovací režim výkon EDB činí 1020 kW při proudu 650A. V tomto brzdícím režimu není zajištěna dostatečná ventilace brzd. odporníku proto po pěti minutách odpadá. Odporník je v tomto režimu dvakrát vykracován při rychlosti pod 20 a pod 10 km/h. Před zastavením při dosažení rychlosti 2,5 km/h vstupuje do činnosti parkovací brzda. (JK2-5º-YV81-1,5b; JK5-9º-YV82-3,8b)
Otáčky jmenovité |
1 800 min-1 |
Otáčky volnoběžné |
650 min-1 |
Max. přeběhové otáčky |
2 000 min-1 |
Uspořádání dvojkolí |
Bo Bo |
Rozchod |
1 435 mm |
Max. šířka lokomotivy |
3 100 mm |
Max. výška |
4 450 mm |
Délka přes nárazníky |
14 240 mm |
Rozvor podvozku |
2 400 mm |
Nejmenší poloměr projížděného oblouku |
80 mm |
Hmotnost |
64 t |
Hmotnost na nápravu |
16 t |
Výkon naftového motoru na lokomotivě |
300 kW |
Přenos výkonu |
elektrický střídavě stejnosměrný |
Max. provozní rychlost |
80 km.h-1 |
Max. tažná síla (pojezd Bo Bo ) |
190 kN |
Adhezní hmotnost |
32 t |
Trvalá tažná síla 104 kN při rychlosti (pro 1 i 2 motor) |
15,4 km.h-1 |
Max. tažná síla (pojezd Bo ) |
95 kN |
Trvalá tažná síla 52 kN při rychlosti (pro 1 motor) |
12,1 km.h-1 |
Výkon elektrodynamické brzdy |
1 020 kW |
Max. brzdná síla |
110 kN |
Před startem je nutno provést prohlídku pojezdu, motoru a mechanických částí dle předpisu pro strojvedoucí (V2). V elektrickém rozvaděči zapnout odpojovače baterií 24V a 110V, překontrolovat stav pojistek, jističů a polohy spínačů.
Start prvního dieselu provedeme takto :
Na stanovišti, ze kterého chceme startovat, přesuneme páku směrového kontroléru do polohy D. Po stisknutí tlačítka startu a zasunutí pastorku startéru do věnce motoru dojde ke zvýšení startovací dodávky paliva a k otáčení spalovacího motoru. Na panelu signalizace poruch svítí diody startu (2), tlaku oleje (6) a nabíjení (7). Po nastartování spalovacího motoru musí všechny kontrolky zhasnout. Start se automaticky ukončí elektronickým regulátorem. Tlačítko startu je však třeba držet až do chvíle, kdy zhasne kontrolka tlaku oleje na pultě strojvedoucího. Správné zasunutí pastorku startéru můžeme sledovat na otáčkoměru motoru.
Startování druhého dieselu je možno provádět jen pokud je přepínač výkonu (SA 200) přepnutý na výkon pouze prvního motoru. Páku kontroléru můžeme mít v libovolné poloze. Další postup je shodný.
Nelze startovat oba současně.
Na neobsazeném stanovišti ponechat páky jízdního a směrového kontroléru v základní poloze. Na stanovišti, ze kterého bude lokomotiva ovládána, sepnout zámek brzdy SV 60. Zadat směrovou pákou předpokládaný směr jízdy. Směrovou pákou lze manipulovat pouze při stojící lokomotivě. Při nedodržení této podmínky je nebezpečí poškození elektrické výzbroje a navíc při zapnuté KBS E dojde k zaúčinkování rychlobrzdy. Zadávání výkonu i brzdy se provádí jízdní pákou SG. Pákou lze manipulovat libovolně rychle.
Jezdit je možno na první nebo druhý agregát nebo na oba agregáty současně. Druhý agregát je možno při jízdě kdykoliv stopnout a znovu nastartovat a spínačem výkonu připnout do výkonu k prvnímu agregátu. První agregát je možné při jízdě pouze stopnout a znovu nastartovat jej nelze. Pokud se jede pouze na druhý agregát nebude účinkovat EDB, nebude topit stanoviště a vzduchový panel a nepůjde napájení přívěsných vozů.
Z prvního agregátu je napájen přední podvozek, z druhého podvozek zadní. Při EDB jsou oba podvozky buzeny společně z usměrňovače prvního agregátu.
Cizí buzení budiče GE je napájeno 110V z vodiče 0200 přes FA 101 (jistič buzení budiče), kontakt KM 160 (stykač buzení), předřadné odpory R 111, přepínač SA 108 (R – zapnutá elektronická regulace) na koncový stupeň YKS (tranzistorový spínač), který ovládaný pulzně šířkovým modulátorem YPSM, řídí velikost budícího proudu budiče tak, jak to požaduje elektronický regulátor.
EDB je v činnosti pouze při nastartovaném prvním agregátu. Obvod buzení budiče při brždění se uzavírá přes KR 22 (relé brzdy), odpor R 116, budící vinutí budiče GE (F1 – F2), odpor R 117, KR 22 (relé brzdy) na koncový stupeň ZKS (svítí kladná i záporná signalizace). Dekompaudní buzení působí jen v režimu brzdy (KM 169, pomocný stykač buzení sepnut jen v jízdě) a je závislé na budícím proudu alternátoru. Slouží pro zeslabení magnetického toku cizího buzení a zpřesnění regulačního systému. Z čidla buzení brzdy VA 105 získává regulátor signál o velikosti budícího proudu brzdy Ib. Směr budícího proudu (TM), jak v režimu jízdy tak v režimu brzdy, je shodný. Napětí na kotvách (TM) se nemění, ale mění se směr proudu (v jízdě teče od MT1 k MT2, v brzdě od MT2 k MT).
Elektronický regulátor je jeden a soustřeďuje v sobě veškerou řídící elektroniku. Regulátor se skládá z regulátoru jízdy a regulátoru EDB. Svými výstupy řídí jednotky YPSM a YKS. Výběr regulačního systému Jízda – Brzda probíhá v jednotce YLJB, která je společná pro oba regulační systémy.
První vana – zdroj, regulace napětí a YKS.
Druhá vana – regulace jízdy I. agregátu.
Třetí vana – regulace II. agregátu.
Čtvrtá vana – regulace EDB.
Pro vznik signálu IBJ (Jízda) musí být splněno:
Zadán režim jízda (IBJ), sepnut stykač buzení (IG) – svítí J na YLJB.
Pro vznik signálu Ibb (Brzda) musí být splněno:
Zadán režim brzda (IB), sepnut stykač buzení (IG), nesmí být tlak vzduchu v brzdových válcích (ITL) – po splnění těchto podmínek ještě vzniká signál proudu kotev (IKV) nebo diagnostiky (ID) a signál ze zesilovače budícího proudu (UNL3) – svítí B na YLJB.
Podle polohy stavěče je natočena otáčková vačka v regulátoru motor. Regulátor otáček dieselu řídí množství vstřikovaného paliva tak, aby skutečné otáčky odpovídaly požadovaným. Podle informací o skutečných otáčkách dieselu BR 102 (vysílač otáček dieselu) určí NR1 (jednotka YZV, YPSM) takový požadovaný výkon alternátoru, při kterém je nejnižší měrná spotřeba paliva.
Regulátor NR1 (jednotky YPMS, YKS) řídí velikost buzení budiče tak, aby skutečné hodnoty regulovaných veličin byly rovny požadovaným. Informace o proudu a napětí alternátoru dostává z proudových VA 101, VA 201 a napěťových UV 101, UV 201 čidel. Čidla jsou napájena z jednotek YTSS, YBS, YZS napětím ±15V. obě čidla jsou shodného typu (GA 33).
Skluzová ochrana (jednotky YDOU, YRA) řídí nárůst či pokles napětí alternátoru tak, aby tažná i brzdná síla (jednotky YRBB, YZM, YRIB, YOI) souhlasila s okamžitou mezí adheze. Informace o skluzu dostává NR1 z čidel skluzu US 101, US 201, která porovnávají napětí mezi TM přes odporový dělič. Přes výstupní jednotku YUS je skluz signalizován kontrolkou HL15.
Na prvním a druhém stupni je výkon určen jednotkou YZJK (zadání výkonu jízdy kontrolérem) pro jemné odstupňování při najíždění. Na vyšších jízdních stupních (zvyšování otáček) pak výkon stoupá plynule s otáčkami (YZV). Při snižování otáček klesá výkon okamžitě s pohybem kontroléru (SG) směrem dolů.
Spínání vzduchových spojek ventilátorů pro chlazení chladící kapaliny motoru a chlazení sacího vzduchu je také řízeno regulátorem. Spojky spínají dle teploty:
Pokud dojde vlivem vysokých teplot okolí ke zvyšování teploty vody nebo teploty nasávaného vzduchu dochází k plynulé korekci výkonu tímto způsobem:
Při korekci výkonu svítí YZJK.T.
Výkon motoru je též zvyšován při chodu kompresoru asi o 10% aby nebyl motor přetěžován (svítí YIN.A).
Jednotka YRUS svým výstupním signálem spíná KM141, KM241 (schuntovací stykače), přes jednotku YRUS.SH (asi 30V před horním regulačním bodem charakteristiky – zeslabení buzení na 40%), tím je na všech stupních plně využíván výkon motoru v co největším rozsahu rychlosti (max. napětí 600V při 1800 ot/min).
Při selhání elektronické regulace výkonu
Přepneme SA108, SA208 (přepínače regulace) do polohy P. V činnosti je kontaktní regulace – konstantní buzení. Buzení budiče je napájeno z 0200 přes FA101, FA201 (jističe buzení), KM160, KM260 (stykače buzení), R111 (předřadné odpory), SA108, SA208 (přepínače regulace) v poloze P a odpory R115 na mínus pól. Přepínání provádíme v klidu – SG (jízdní kontrolér) je v poloze 0.
Pokud jsou přepínače regulace v poloze P nepracuje EDB.
Vysvětlení k elektrickým schématům
Písmeno s čísle za názvy jednotlivých odstavců vyjadřuje jednotlivé části v elektrickém schématu, na kterých se popisované nachází. Jednotlivým popisovaným částem též odpovídá písmeno s číslicí za jednotlivými odstavci. Písmeno s číslem za jednotlivými odstavci není vždy použito hlavně pokud se jedná o obvod, který se nachází jen na jedné části.
Na lokomotivě jsou použity tři hladiny napětí:
Vše co je v ovládání pro hlavní motor je ve schématu označeno třímístným číslem s jedničkou na začátku a pro pomocný motor je ve schématu označeno třímístným číslem s dvojkou na začátku.
Společné ovládací prvky jsou označeny dvojmístným číslem. Vodič jsou označovány podle stejných zásad čtyřmístnými čísly.
Ovládání obou motorů je většinou shodné, proto je v tomto vysvětlení popisováno ovládání prvního agregátu a případné rozdíly jsou popsány zvlášť.
Startování (B5, B11, B21, B31, B8)
Start druhého dieselu (B5, B11)
Žhavení (B5, B21)
Stopování (B21, B31)
Nouzový stop (B5, B21, B23, B31)
Nabíjení 24V (B6)
Nabíjení 110V (B8, B20, B21)
Chod kompresorů (B20, B33, B41)
Stavěč (B11, B13, B21)
Nastavení jízdního kontroléru SG |
Otáčky |
Výkon kW |
0 |
650 |
0 |
1 |
625 |
10 |
2 |
650 |
20 |
3 |
700 |
30 |
4 |
850 |
450 |
5 |
1040 |
70 |
6 |
1200 |
110 |
7 |
1400 |
160 |
8 |
1600 |
210 |
9 |
1800 |
260 |
Zařazení směru (B11, B15)
Zařazení jízdy (B11,B19)
Ovládání jízdních stykačů prvního agregátu (B17)
Buzení prvního agregátu (B17)
Ovládání buzení a jízdních stykačů druhého agregátu (B15, B17, B19)
Schuntování (B17)
Ventilace TM – Jízda (B13)
Silová část ventilace trakčních motorů – Jízda (B7)
Trakční obvod – Jízda (B1)
Zařazení elektrodynamické brzdy EDB (B11, B12, B19)
Ovládání brzdových stykačů (B17, B18)
Ovládání buzení v brzdě (B17, B18)
Přepínání brzdového odporníku (B18)
Při spádovém brždění je hodnota brzdového odporu stálá. Při zastavovacím režimu brždění se z důvodu prodlouženého účinku EDB do co nejmenší rychlosti hodnota odporu dvakrát snižuje přepínáním.
Sepnutí stykačů ventilace trakčních motorů při brzdě (B14)
Silová část ventilace trakčních motorů při brzdě (B7)
Ventilace brzdového odporníku (B1)
Brzdový odporník je chlazen ventilátorem, který je poháněn elektromotorem MV3. Tento elektromotor je napájen z úbytku napětí na brzdovém odporníku první motorové skupiny. Při zapnutí EDB se automaticky elektropneumatickým ventilem YV20 otvírají žaluzie nad brzdovým odporníkem a zavírají se po uplynutí 30 vteřin po zániku brzdového proudu. Tím je zajištěno dochlazování brzdového odporníku. Tento EPV je spínán přímo z elektronického regulátoru. Proti přetížení je brzdový odporník chráněn ochranným relé brzdy KU2. Proti přehřátí je chráněn termočlánkem BT10 nastaveným na teplotu vzduchu asi 400°C, kdy je na odporníku teplota asi 700°C.
Trakční obvod při brzdě (B1)
EDB je v činnosti jen při chodu hlavního motoru. Napětí v obvodu je stejné jako při jízdě, pouze se změní směr proudu.
Parkovací brzda (B11, B12)
Pomocný pojezd na baterie (B15, B16)
Pomocný kompresor (B16, B32, B35)
slouží k doplnění vzduchu do jímek pomocného kompresoru 101 při pomocném pojezdu
Signalizace poruch (B45, B46)
Elektrická výzbroj má centrální signalizaci poruch. Jednotlivé poruchy jsou indikovány LED diodami na panelu signalizace poruch AH.
HG 1 |
- |
Porucha izolace (spíná KU1), přetížení EDB (spíná KU2); mechanické západky |
|
HG 2 |
- |
Signalizuje pokles tlaku vzduchu pokud |
|
|
|
a) |
Sepne tlakový spínač SP6 při poklesu tlaku v jímkách pod 3,5b a je-li sepnuto relé jízdy KR12 (zařazení jízdního stupně) |
|
|
b) |
Poklesne tlak v hlavním potrubí pod 3,5b a sepne spínač tlaku vzduchu SP1, je sepnuté relé jízdy KR12 a nemáme-li spínač pomocného pojezdu SV7 přepnutý do polohy B |
HG3 |
- |
Svítí při sepnutí startovacích stykačů KM130 nebo KM230. Přes relé chodu druhého dieselu KR230 a relé výkonu druhého agregátu KR203 jsou aktivovány i ochrany druhého agregátu. |
|
HG4 |
- |
a) |
Pokles hladiny vody ve vyrovnávací nádrži, čidlem UH101, UH201 spíná se zpožděním 10ti sekund relé nízké hladiny vody KR175, KR275. |
|
|
b) |
Při poklesu otáček dieselu pod 500ot/min na dobu delší než 10 sekund |
|
|
Při zásahu této ochrany diesely stopnou kontakty KR175, KR275 (nízká hladina vody) v obvodech relé chodu dieselu. POZOR! Ochranu vyrušíme vypnutím SA175, SA275 (vypínač signalizace nízkého stavu vody). |
|
HG5 |
- |
Vysoká teplota chladící kapaliny, čidlem teploty vody BT121, BT221 pokud stoupne teplota nad 99°C je napájeno relé zvýšené teploty vody KR176, KR276. |
|
HG6 |
- |
Nízký tlak oleje motoru, při poklesu tlaku oleje pod 1b rozepíná tlakový spínač oleje motoru SP113, SP213. |
|
HG7 |
- |
Porucha nabíjení 24V, 110V, sepnut některý z klidových kontaktů relé nabíjení KR35, KR135, KR235. |
|
HG8 |
- |
Porucha ventilace trakčních motorů |
|
|
|
a) |
Spínají relé poruchy ventilace (větrné relé) KR178, KR578 se zpožděním 10ti sekund při jízdě |
|
|
b) |
Vadné pojistky napájení ventilátorů při brzdě FU72 FU73 při EDB |
|
|
Překročení maximální rychlosti 90km/h |
Za normálního stavu nesmí svítit žádná LED dioda.
Logický součet poruch je převeden na relé poruchy KR70 a rozsvítí se sdružená kontrolka poruchy HL11, HL11+. Relé poruchy KR70 způsobí odpad pomocného stykače jízd KM3 a přes jeho kontakty odpad trakčních (brzdových) stykačů, stykačů buzení a tím ke ztrátě výkonu (případně k náskoku parkovací brzdy). Přes kontakty relé otáček v poloze D KR132, KR232 a kontakty stykače KM160, KM260 je nastaven volnoběh diesel. Svým samodržným kontaktem zůstává relé poruch KR70 sepnuto i po odeznění poruchy. Poruchu anulujeme až přeložením jízdního kontroléru S9 do nulové polohy, tím se rozepne relé jízdy a brzdy KR10 a přeruší napájení relé poruch KR70. Toto zapojení vylučuje samovolný rozjezd po odeznění indikované poruchy. Konektor signalizace poruch musí být dobře zapnut. Přes panel signalizace poruch AH je napájen pomocný stykač jízdy KM3, proto je zablokována jízda výkonem bez fungující signalizace poruch.
Přídavná brzda (B43)
Samočinná pneumatická brzda (B43, B44)
YV60 |
- |
Ventil závěrný |
YV61 |
- |
Ventil provozního brždění |
YV62 |
- |
Ventil provozního odbrzdění |
YV63 |
- |
Ventil nízkotlakého přebití |
YV64 |
- |
Ventil vysokotlakého švihu |
Blokování brzdy (B44)
Ventil blokování brzdy YV86 je inverzní. Je-li jeho cívka napájena přeruší se pneumatický obvod mezi rozvaděčem samočinné brzdy a tlakovým relé pro plnění brzdových válců.
Jestliže není YV86 napájen pracuje brzda normálně.
Napájení ventilu blokování brzdy je z vodiče 0211 přes řadič směrů SH11 v poloze P, Z, D, tlačítko jednorázového odbrzdění SB86 sepnutý tlakový spínač bloku za rozvaděčem SP5 a sepnutý tlakový spínač tlaku v hlavním potrubí SP2. Napájení je možné rovněž přes kontrolér SG7 v brzdící poloze. Po sepnutí ventilu YV86 a relé bloku brzdy KR86 je celý obvod sepnut až do odbrzdění samočinné brzdy.
Při rychločinném brždění rozepíná tlakový spínač v hlavním potrubí a ruší napájení ventilu a relé bloku YV86 a KR86 – brzda funguje normálně.
Zdroj 60V (B37, B38)
Agregátem číslo jedna na přes klínové řemeny poháněn zdroj 60V pro přívěsné vozy GN103.
Při běhu zdroje GN103 je přes jistič buzení zdroje 60V napájeno napěťové relé 60V KU83.
Zapnutí zdroje:
Ovládání dveří (B38)
Při chodu zdroje 60V ovládáme i dveře propojených vlečných vozů přes jistič ovládání dveří FA17 (ovládání vozů) a sepnutý pracovní kontakt KM83 (stykač zdroje 60V.
Z obsazeného stanoviště přes zámek brzdy SV60 přepínačem ovládání dveří SV83 a časový spínač BE-JOV01 dochází k zavírání dveří na vlečných vozech. Stav dveří je signalizován kontrolkou HL82.
Z neobsazeného stanoviště přes tlačítko ovládání dveří L. strany SB82 a časový spínač BE-JOV01 provedeme krátkodobé uzavření dveří. Strojvedoucí musí do 7 sekund provést uzavření dveří přepínačem SV83, pokud by tak neprovedl dojde k opětovnému odblokování dveří. Při použití tlačítka SB82 nezhasíná kontrolka signalizující otevření dveří HL82.
START.
Zapnuty baterie 24V, 110V. Po sepnutí tlač. startu první sepne relé chodu NM KR131, KR231, stykače topmagnetů KM135, KM235. Tlačítko držet tak dlouho dokud nezhasne kontrolka mazání NM. Potom spínají startovací stykače KM130, KM230, tyto přivedou napětí na svorky 30 starterů. Starter vsune pastorek do věnce a po tomto sepne uvnitř silový obvod a starter protáčí NM. Obvod KR131 odpoj. baterie 110V QB2, jistič FA107, vypínač nouzového stopu SV63 1 stan. tlač. stopu SB111 1 stan. nouzový stop SV63 2 stan. stop tlač. SB111 2 stan. pojezd SV7(G) musí být v poloze generátor, relé hladiny chladíci kapaliny KR175, vypínač zrušení sig. hlad. vody SA175, tlač. startu SB110, na cívky chodu NM KR131, KR133. Po sepnutí KR 133 přes tlakový spínač min. tlaku oleje SP112 tyto cívky drží, proto je nutno držet tlačítko startu dokud nesepne tento tlakový spínač a nezhasne signalizace mazání NM HL113.
Obvod KM130 odpojovač QB2 (110V), jistič FA2. Na neobsazeném stanovišti musí být směrový kontrolér v 0 SH2 a také klíč brzdy EDB vypnut. Na obsazeném stanovišti směr. kontr. v D SH3, tlač. startu SB110, relé
chodu NM KR131, relé nabíjení KR135, na cívku start. styk. KM130, která je uzemněna el.regulátorem NR1. Start ukončí relé nabíjení KR135.
U 2 NM cívka KM230 má navíc spínač_výkonu 2 agregátu SA200. Stykače KM130, KM230 připojí startery na 24V a el. magnety YC120, YC220 přidají palivo.
ŘAZENÍ SMĚRU.
Odpoj. bat. 110V QB2, jistič FA2, neobsaz. stan. směr. kontr. SH2 v 0 a spínač EDB vypnut. Vodičem 0211 (0212) na směrový kontr. SH9, SH10, klidové kontakty relé blok. reverzu KR15 (zajištují bezvýk.
přepínání její cívka je napájena jsouli jízdní stykače KM111, KM211 nebo stykač buzení brzdy KM20 sepnuty). Na epv. ventily vpřed YP1 nebo vzad YP2.
JÍZDA.
Sepnutím pom. stykače jízdy a brzdy KM3, sepnutím trakč. stykačů KM111 a KM211, sep. relé jízdy KR11, sep. relé nabíjení KR136 a pro druhou tr. skupinu sepnuto relé výkonu KR203. Obvod KM3 po zařazení směru přes pom. kontrolní doteky směrů QP(P) nebo QP(Z) na vodič 0256, zemní relé KU1, relé ochranny brzdového odporníku KU2, relé poruch KR70, zasunut konektor poruch AH, přepínač SV7 v poloze generátor, odpadlé stykače aku pojezdu KM97, KM98, cívka KM3.
Obvod KM111 jistič FA2, pom. styk. jízda brzda KM3, odpadlé stykače brzdy KM20, KM121, KM221, vypínač 1 trakční skupiny SA101, na epv. trakč. stykače YK111, el. regulátor jej uzemní za podmínky, že je sepnuto relé jízdy KR11 a stykač nabíjení KR136. při poruše nabíjení je možno relé KR136 sepnout přepínačem SA135 do poruchy nabíjení(P).
Kohouty na vzduchovém panelu.
Lok. v činnosti v čele vlaku. (ovládá brzdu)
Otevřeny kohouty 64, 651, 653, 652. Uzavřen kohout 632.
Lok. v činnosti jinde než v čele vlaku. (neovládá brzdu)
Uzavřít kohout za brzdičem 651.
Lok. jako vagon. Otevřít kohout 632. Uzavřít kohouty 64, 651, 653, 652.
POJISTKY V KOBCE (vpravo dole)
FU 101 nabíjení 100A
FU 2 mínus pól 63A
FU 103 zdroje 60V,100A
FU 5 nabíjení 24V,63A
FU 105 žhavící svíčky 100A
FU 205 žhavící svíčky 100A
FU 23 pomoc.kompresor 25A
FU 171 nap.mot.ventilátorů-jízda 63A
FU 271 nap.mot.ventilátorů-jízda 63A
FU 83 zdroje 60V,100A
FU 84 zdroje 60V,100A
FA 113 jistič stopmagnetu
FA 213 jistič stopmagnetu
SIGNALIZACE PORUCH NA 714.
LED 1 - a/ signalizace zemního relé (v kobce vybavit, nadzvednout západku
b/ přetížení v el. brzdě trváli i po ukončení el. brždění
prohlédnout KU2 jstli nezůstala slepená (v kobce).
LED 2 - není tlak v hlavním potrubí (je-li zkusit švihem sepnout tlak.
spínač).
LED 3 - po startu zůstal slepen start. stykač 1NM KM130 nebo 2NM KM230.
LED 4 - nízká hladina vody, stopnout příslušný NM a vypnout příslušný
spínač rušení signalizace hlad. vody, (v kobce) - dojet na
jeden NM.
LED 5 - přehřátí 1 NM nebo 2 NM - příslušný NM stopnout a dojet na
jeden NM.
LED 6 - nízký tlak mazacího oleje 1 NM nebo 2NM - stopnout vadný NM a
dojet na jeden.
LED 7 - porucha dobíjení 24V stopnout střídavě 1NM a 2NM a dojet na
jeden NM.(vypnout příslušný vypínač regul. dobíjení, potom
jdou oba NM ale nejde dobíjení 24 V.
- porucha dobíjení 110V stopnout střídavě 1NM a 2NM a dojet na
jeden NM.(z dobíjení 110V jsou napájeny el. motory chlazení TM
od 2 stup. při vypnutí regul. dobíjení není chlazení - vykazuje
poruchu ventilace TM.
LED 8 - závada ventilace trakčních motorů
a/ stane-li se při el. brždění a potom stále signalizuje sundat
mikrospínač na signal. pojistkách (v kobce vlevo dole) a
nepoužívat el. brzdu.
b/ stane-li se v jízdě stopnout příslušný NM a dojet na jeden
NM.
c/ překročení max. rychlosti.
O LED 1 O LED 2
O LED 3 O LED 4
O LED 5 O LED 6
O LED 7 O LED 8
Lok. nestartuje.
Zapnuty baterie 24V, 110V, jističe a dva jističe v kobce (vpravo) FA 113, FA213 od stopmagnetů.
Na neobsazeném stan. směr. kontrolér v 0 a vypínač (klíč) brzdiče BSE vypnut.
1/ po sepnutí tlač. startu musí sepnout stykače:
pro 1 NM KR131, KR133, KM135
pro 2 NM KR231, KR233, KM235
Když nespínají kontrolovat - vypínače nouzových stopů na obou stan. musí být zapnuty, klidové kontakty stopovacího tlačítka (sepnuty na obsaz. stan., přepínač generátor - baterije (akupojezdu) v poloze G, dostatek vody v chladícím okruhu a zapnuta signalizace hladiny vody (v kobce vlevo, vypínače).
2/ sepnutí startovacích stykačů KM130 - 1 NM, KM230 - 2 NM.
Když nespínají kontrolovat:
1 NM směr. kontrolér v poloze D, sepnuté tlač. startu SB110, sepnuto KR 131, odpadlé relé nabíjení KR135, (vyp.poruchy nabíjení musí být v poloze R); cívka start. stykače KM130 mínus pól připojí elektr. regulátor.
2 NM směr. kontr. v pol. P,D,Z, vyputý vypinač výkonu 2 NM, sepnuty klid. doteky start. tlač. 1 NM SB110 na obou stan., sepnuto relé KR231, klid. kontakty relé nabíjení KR235, cívka startu 2NM KM230 mínus na ní
připojí elektr. regulátor. Tlačítko startu držíme dokud nezhasne kontrolka mazání NM.
Nejde přestavit směr.
Dáme směrový kontrolér do polohy 0.
Kontrolujeme je-li odpadnuto relé blokování směrů KR15. Je-li sepnuto kontrolujeme odpadnutí jízdních stykačů KM111, KM211 a stykače buzení KM20.
Napájení epv. směrů:
směr vpřed - směr.kontr., klid.kontakty KR15, epv. YP1.
směr vzad - směr.kontr., klid.kontakty KR15, epv. YP2.
Lok.nejede.
Nejede ani jedna trakční skupina.
Po zařazení směru musí sepnut pom. stykač jízda-brzda KM3. Obvod KM3 - pomocné doteky směr.přepínače, izolační relé KU1, ochr. el.brzdy KU2, relé poruch KR70 (viz signalizace poruch), přepínač akupojezdu v poloze G a odpadnuty stykače akupojezdu KM97, KM98. Musí být odpadnuty brzdové stykače KM20, KM121, KM221. Je-li směr. kontr. v poloze P nebo Z a jízdní kontr. na stupních spíná relé jízdy KR11, KR12.
Nejede 1 trakční skupina - nespíná trakč.styk. KM111. Vypínač 1 trakč. skupiny zapnout (v rozvaděči). Musí být sepnuto relé nabíjení KR136 (cívka je napájená z dynama nabíjení 110V 1 NM). Nakonec spíná styk.buzení K160 a pom.styk.buzení KM169 přes KR11,KM111.
Nejede 2 trakční skupina - nespíná trakč.styk. KM211. Zapnout vypínač 2 trakč.skupiny (v rozvaděči). Musí být sepnuto relé výkonu 2 trakč. skupiny KR203 obvod - směr. kontr. v poloze P,D,Z, vypínač výkonu 2 TS na pultě zapnut, relé nabíjení KR236 sepnuto (cívka je napájená z dynama 110V 2 NM). Nakonec spíná styk. buzení KM260 přes KR11, KR203, KM211.