ZPĚT

Lokomotiva řady 714 vznikla rekonstrukcí lokomotivy řady 735. Zůstal zachován hlavní rám, podvozky, trakční motory…

 

Obě MS jsou v silové části prakticky shodné. Naftovým motorem M1.2C, (výkon 300 kW při 1800 ot/minutu). Naftový motor je spojen pružnou spojkou s trakčním alternátorem TA 611 W04 (260 kW). Alternátor má vlastní ventilaci a je cize buzený budičem GB 112.

Trakční alternátor napájí v režimu "jízda" přes usměrňovač GU 101, (GU 201) dva do série zapojené trakční motory TE 015C (nebo TE 005). TM (čtyřpólové sériově buzené). Změna směru je provedeno přepínačem směru BC 46 v budícím vinutí TM a 1º schuntu (31%). (Od roku 1996 má dva schunty). TM  mají tlapové uložení s převodovým poměrem 77: 16 (nebo 78:15). Ventilace TM je cizí, ventilátory jsou poháněny elektrickými motory MB 112L. V jízdě jsou napájeny z dynam 110V GN102, GN 202.

V režimu "brzda" jsou TM připojeny brzdovým stykačem k brzdovému odporníku. Vždy kotvy dvou motorů jednoho podvozku jsou připojeny na jednu sekci brzdového odporníku. TM pracují jako cize buzená dynama, budící vinutí obou dvojic TM jsou zapojena do serije na trakční usměrňovač první trakční skupiny GU101.

Brzdový odporník má dva stupně vykrácení, pro zlepšení brzdových vlastností při nižších rychlostech.

Motor ventilátoru chlazení brzdového odporníku i motory chlazení trakčních motorů jsou v režimu "brzda" napájeny z úbytku napětí na brzdovém odporu.

Cizí buzení budiče je v režimu "jízda" i "brzda" řízeno ektronickým regulátorem. Trakční elektronický regulátor řídí v režimu "jízda", podle informací z čidel proudu, napětí, skluzu a otáček naftového motoru buzení generátoru tak, aby bylo dosaženo požadovaného průběhu charakteristiky generátoru (proudové, napěťové a výkonové omezení). Regulátor rovněž řídí spínání shuntovacích stykačů.

Základní technické údaje:

Uspořádání dvojkolí               Bó Bó                    Rozchod                                 1 435 mm

Max, provozní rychlost          80 km/hod              Délka přes nárazníky            14 240 mm

Hmotnost                               64 t                        Výkon 1 NM                              300 kW

Trakč. alter. TA 611 W04      260 kW                   Max. taž. síla (pojezd Bo Bo )  190 kN

Spádový režim  výkon EDB činí 600 kW při proudu 500A. Před zastavením při dosažení rychlosti 5 km/h vstupuje do činnosti parkovací brzda. (JK2-5º-YV81-1,5b;  JK5-9º-YV82-3,8b)

Zastavovací režim výkon EDB činí 1020 kW při proudu 650A. V tomto brzdícím režimu není zajištěna dostatečná ventilace brzd. odporníku proto po pěti minutách odpadá. Odporník je v tomto režimu dvakrát vykracován při rychlosti pod 20 a pod 10 km/h. Před zastavením při dosažení rychlosti 2,5 km/h vstupuje do činnosti parkovací brzda. (JK2-5º-YV81-1,5b;  JK5-9º-YV82-3,8b)

 

Otáčky jmenovité

1 800 min-1

Otáčky volnoběžné

650 min-1

Max. přeběhové otáčky

2 000 min-1

 

Uspořádání dvojkolí

Bo Bo

Rozchod

1 435 mm

Max. šířka lokomotivy

3 100 mm

Max. výška

4 450 mm

Délka přes nárazníky

14 240 mm

Rozvor podvozku

2 400 mm

Nejmenší poloměr projížděného oblouku

80 mm

Hmotnost

64 t

Hmotnost na nápravu

16 t

Výkon naftového motoru na lokomotivě

300 kW

Přenos výkonu

elektrický střídavě stejnosměrný

Max. provozní rychlost

80 km.h-1

Max. tažná síla (pojezd Bo Bo )

190 kN

Adhezní hmotnost

32 t

Trvalá tažná síla 104 kN při rychlosti (pro 1 i 2 motor)

15,4 km.h-1

Max. tažná síla (pojezd Bo )

95 kN

Trvalá tažná síla 52 kN při rychlosti (pro 1 motor)

12,1 km.h-1

Výkon elektrodynamické brzdy

1 020 kW

Max. brzdná síla

110 kN

 

 

 

 

Obsluha lokomotivy

Start

Před startem je nutno provést prohlídku pojezdu, motoru a mechanických částí dle předpisu pro strojvedoucí (V2). V elektrickém rozvaděči zapnout odpojovače baterií 24V a 110V, překontrolovat stav pojistek, jističů a polohy spínačů.

Start prvního dieselu provedeme takto :

Na stanovišti, ze kterého chceme startovat, přesuneme páku směrového kontroléru do polohy D. Po stisknutí tlačítka startu a zasunutí pastorku startéru do věnce motoru dojde ke zvýšení startovací dodávky paliva a k otáčení spalovacího motoru. Na panelu signalizace poruch svítí diody startu (2), tlaku oleje (6) a nabíjení (7). Po nastartování spalovacího motoru musí všechny kontrolky zhasnout. Start se automaticky ukončí elektronickým regulátorem. Tlačítko startu je však třeba držet až do chvíle, kdy zhasne kontrolka tlaku oleje na pultě strojvedoucího. Správné zasunutí pastorku startéru můžeme sledovat na otáčkoměru motoru.

Startování druhého dieselu je možno provádět jen pokud je přepínač výkonu (SA 200) přepnutý na výkon pouze prvního motoru. Páku kontroléru můžeme mít v libovolné poloze. Další postup je shodný.

Nelze startovat oba  současně.

Jízda

Na neobsazeném stanovišti ponechat páky jízdního a směrového kontroléru v základní poloze. Na stanovišti, ze kterého bude lokomotiva ovládána, sepnout zámek brzdy SV 60. Zadat směrovou pákou předpokládaný směr jízdy. Směrovou pákou lze manipulovat pouze při stojící lokomotivě. Při nedodržení této podmínky je nebezpečí poškození elektrické výzbroje a navíc při zapnuté KBS E dojde k zaúčinkování rychlobrzdy. Zadávání výkonu i brzdy se provádí jízdní pákou SG. Pákou lze manipulovat libovolně rychle.

Jezdit je možno na první nebo druhý agregát nebo na oba agregáty současně. Druhý agregát je možno při jízdě kdykoliv stopnout a znovu nastartovat a spínačem výkonu připnout do výkonu k prvnímu agregátu. První agregát je možné při jízdě pouze stopnout a znovu nastartovat jej nelze. Pokud se jede pouze na druhý agregát nebude účinkovat EDB, nebude topit stanoviště a vzduchový panel a nepůjde napájení přívěsných vozů.

Z prvního agregátu je napájen přední podvozek, z druhého podvozek zadní. Při EDB jsou oba podvozky buzeny společně z usměrňovače prvního agregátu.

Regulace buzení

Jízda

Cizí buzení budiče GE je napájeno 110V z vodiče 0200 přes FA 101 (jistič buzení budiče), kontakt KM 160 (stykač buzení), předřadné odpory R 111, přepínač SA 108 (R – zapnutá elektronická regulace) na koncový stupeň YKS (tranzistorový spínač), který ovládaný pulzně šířkovým modulátorem YPSM, řídí velikost budícího proudu budiče tak, jak to požaduje elektronický regulátor.

EDB

EDB je v činnosti pouze při nastartovaném prvním agregátu. Obvod buzení budiče při brždění se uzavírá přes KR 22 (relé brzdy), odpor R 116, budící vinutí  budiče GE (F1 – F2), odpor R 117, KR 22 (relé brzdy) na koncový stupeň ZKS (svítí kladná i záporná signalizace). Dekompaudní buzení působí jen v režimu brzdy (KM 169, pomocný  stykač buzení sepnut jen v jízdě) a je závislé na budícím proudu alternátoru. Slouží pro zeslabení magnetického toku cizího buzení a zpřesnění regulačního systému. Z čidla buzení brzdy VA 105 získává regulátor signál o velikosti budícího proudu brzdy Ib. Směr budícího proudu (TM), jak v režimu jízdy tak v režimu brzdy, je shodný. Napětí na kotvách (TM) se nemění, ale mění se směr proudu (v jízdě teče od MT1 k MT2, v brzdě  od MT2 k MT).

Činnost elektronického regulátoru

Elektronický regulátor je jeden a soustřeďuje v sobě veškerou řídící elektroniku. Regulátor se skládá z regulátoru jízdy a regulátoru EDB. Svými výstupy řídí jednotky YPSM a YKS. Výběr regulačního systému Jízda – Brzda probíhá v jednotce YLJB, která je společná pro oba regulační systémy.

První vana – zdroj, regulace napětí a YKS.

Druhá vana – regulace jízdy I. agregátu.

Třetí vana – regulace II. agregátu.

Čtvrtá vana – regulace EDB.

Pro vznik signálu IBJ (Jízda) musí být splněno:

Zadán režim jízda (IBJ), sepnut stykač buzení (IG) – svítí J na YLJB.

Pro vznik signálu Ibb (Brzda) musí být splněno:

Zadán režim brzda (IB), sepnut stykač buzení (IG), nesmí být tlak vzduchu v brzdových válcích (ITL) – po splnění těchto podmínek ještě vzniká signál proudu kotev (IKV) nebo diagnostiky (ID) a signál ze zesilovače budícího proudu (UNL3) – svítí B na YLJB.

Podle polohy stavěče je natočena otáčková vačka v regulátoru motor. Regulátor otáček dieselu řídí množství vstřikovaného paliva tak, aby skutečné otáčky odpovídaly požadovaným. Podle informací o skutečných otáčkách dieselu BR 102 (vysílač otáček dieselu) určí NR1 (jednotka YZV, YPSM) takový požadovaný výkon alternátoru, při kterém je nejnižší měrná spotřeba paliva.

Regulátor NR1 (jednotky YPMS, YKS) řídí velikost buzení budiče tak, aby skutečné hodnoty regulovaných veličin byly rovny požadovaným. Informace o proudu a napětí alternátoru dostává z proudových VA 101, VA 201 a napěťových UV 101, UV 201 čidel. Čidla jsou napájena z jednotek  YTSS, YBS, YZS napětím ±15V. obě čidla jsou shodného typu (GA 33).

Skluzová ochrana (jednotky YDOU, YRA) řídí nárůst či pokles napětí alternátoru tak, aby tažná i brzdná síla (jednotky YRBB, YZM, YRIB, YOI) souhlasila s okamžitou mezí adheze. Informace o skluzu dostává NR1 z čidel skluzu US 101, US 201, která porovnávají napětí mezi TM přes odporový dělič. Přes výstupní jednotku YUS je skluz signalizován kontrolkou HL15.

Na prvním a druhém stupni je výkon určen jednotkou YZJK (zadání výkonu jízdy kontrolérem) pro jemné odstupňování při najíždění. Na vyšších jízdních stupních (zvyšování otáček) pak výkon stoupá plynule s otáčkami (YZV). Při snižování otáček klesá výkon okamžitě s pohybem kontroléru (SG) směrem dolů.

Spínání vzduchových spojek ventilátorů pro chlazení chladící kapaliny motoru a chlazení sacího vzduchu je také řízeno regulátorem. Spojky spínají dle teploty:

Pokud dojde vlivem vysokých teplot okolí ke zvyšování teploty vody nebo teploty nasávaného vzduchu dochází k plynulé korekci výkonu tímto způsobem:

Při korekci výkonu svítí YZJK.T.

Výkon motoru je též zvyšován při chodu kompresoru asi o 10% aby nebyl motor přetěžován (svítí YIN.A).

Jednotka YRUS svým výstupním signálem spíná KM141, KM241 (schuntovací stykače), přes jednotku YRUS.SH (asi 30V před horním regulačním bodem charakteristiky – zeslabení buzení na 40%), tím je na všech stupních plně využíván výkon motoru v co největším rozsahu rychlosti (max. napětí 600V při 1800 ot/min).

Při selhání elektronické regulace výkonu

Přepneme SA108, SA208 (přepínače regulace) do polohy P. V činnosti je kontaktní regulace – konstantní buzení. Buzení budiče je napájeno z 0200 přes FA101, FA201 (jističe buzení), KM160, KM260 (stykače buzení), R111 (předřadné odpory), SA108, SA208 (přepínače regulace) v poloze P a odpory R115 na mínus pól. Přepínání provádíme v klidu – SG (jízdní kontrolér) je v poloze 0.

Pokud jsou přepínače regulace v poloze P nepracuje EDB.

Vysvětlení k elektrickým schématům

Písmeno s čísle za názvy jednotlivých odstavců vyjadřuje jednotlivé části v elektrickém schématu, na kterých se popisované nachází. Jednotlivým popisovaným částem též odpovídá písmeno s číslicí za jednotlivými odstavci. Písmeno s číslem za jednotlivými odstavci není vždy použito hlavně pokud se jedná o obvod, který se nachází jen na jedné části.

Na lokomotivě jsou použity tři hladiny napětí:

Vše co je v ovládání pro hlavní motor je ve schématu označeno třímístným číslem s jedničkou na začátku a pro pomocný motor je ve schématu označeno třímístným číslem s dvojkou na začátku.

Společné ovládací prvky jsou označeny dvojmístným číslem. Vodič jsou označovány podle stejných zásad čtyřmístnými čísly.

Ovládání obou motorů je většinou shodné, proto je v tomto vysvětlení popisováno ovládání prvního agregátu a případné rozdíly jsou popsány zvlášť.

Startování (B5, B11, B21, B31, B8)

Start druhého dieselu (B5, B11)

Žhavení (B5, B21)

Stopování (B21, B31)

Nouzový stop (B5, B21, B23, B31)

Nabíjení 24V (B6)

Nabíjení 110V (B8, B20, B21)

Chod  kompresorů (B20, B33, B41)

Stavěč (B11, B13, B21)

 

Nastavení jízdního kontroléru SG

Otáčky

Výkon kW

0

650

0

1

625

10

2

650

20

3

700

30

4

850

450

5

1040

70

6

1200

110

7

1400

160

8

1600

210

9

1800

260

 

Zařazení směru (B11, B15)

Zařazení jízdy (B11,B19)

Ovládání jízdních stykačů prvního agregátu (B17)

Buzení prvního agregátu (B17)

Ovládání buzení a jízdních stykačů druhého agregátu (B15, B17, B19)

Schuntování (B17)

Ventilace TM – Jízda (B13)

Silová část ventilace trakčních motorů – Jízda (B7)

Trakční obvod – Jízda (B1)

Zařazení elektrodynamické brzdy EDB (B11, B12, B19)

Ovládání brzdových stykačů (B17, B18)

Ovládání buzení v brzdě (B17, B18)

Přepínání brzdového odporníku (B18)

Při spádovém brždění je hodnota brzdového odporu stálá. Při zastavovacím režimu brždění se z důvodu prodlouženého účinku EDB do co nejmenší rychlosti hodnota odporu dvakrát snižuje přepínáním.

Sepnutí stykačů ventilace trakčních motorů při brzdě (B14)

Silová část ventilace trakčních motorů při brzdě (B7)

Ventilace brzdového odporníku (B1)

Brzdový odporník je chlazen ventilátorem, který je poháněn elektromotorem MV3. Tento elektromotor je napájen z úbytku napětí na brzdovém odporníku první motorové skupiny. Při zapnutí EDB se automaticky elektropneumatickým ventilem YV20 otvírají žaluzie nad brzdovým odporníkem a zavírají se po uplynutí 30 vteřin po zániku brzdového proudu. Tím je zajištěno dochlazování brzdového odporníku. Tento EPV je spínán přímo z elektronického regulátoru. Proti přetížení je brzdový odporník chráněn ochranným relé brzdy KU2. Proti přehřátí je chráněn termočlánkem BT10 nastaveným na teplotu vzduchu asi 400°C, kdy je na odporníku teplota asi 700°C.

Trakční obvod při brzdě (B1)

EDB je v činnosti jen při chodu hlavního motoru. Napětí v obvodu je stejné jako při jízdě, pouze se změní směr proudu.

Parkovací brzda (B11, B12)

Pomocný pojezd na baterie (B15, B16)

Pomocný kompresor (B16, B32, B35)

slouží k doplnění vzduchu do jímek pomocného kompresoru 101 při pomocném pojezdu

Signalizace poruch (B45, B46)

Elektrická výzbroj má centrální signalizaci poruch. Jednotlivé poruchy jsou indikovány LED diodami na panelu signalizace poruch AH.

HG 1

-

Porucha  izolace (spíná  KU1), přetížení EDB (spíná KU2); mechanické západky

HG 2

-

Signalizuje pokles tlaku vzduchu pokud

 

 

a)

Sepne tlakový spínač SP6 při poklesu tlaku v jímkách pod 3,5b a je-li sepnuto relé jízdy KR12 (zařazení jízdního stupně)

 

 

b)

Poklesne tlak v hlavním potrubí pod 3,5b a sepne spínač tlaku vzduchu SP1, je sepnuté relé jízdy KR12 a nemáme-li spínač pomocného pojezdu SV7 přepnutý do polohy B

HG3

-

Svítí při sepnutí startovacích stykačů KM130 nebo KM230. Přes relé chodu druhého dieselu KR230 a relé výkonu druhého agregátu KR203 jsou aktivovány i ochrany druhého agregátu.

HG4

-

a)

Pokles hladiny vody ve vyrovnávací nádrži, čidlem UH101, UH201 spíná se zpožděním 10ti sekund relé nízké hladiny vody KR175, KR275.

 

 

b)

Při poklesu otáček dieselu pod 500ot/min na dobu delší než 10 sekund

 

 

Při zásahu této ochrany diesely stopnou kontakty KR175, KR275 (nízká hladina vody) v obvodech relé  chodu dieselu. POZOR! Ochranu vyrušíme vypnutím SA175, SA275 (vypínač signalizace nízkého stavu vody).

HG5

-

Vysoká teplota chladící kapaliny, čidlem teploty  vody BT121, BT221 pokud stoupne teplota nad 99°C je napájeno relé zvýšené teploty vody KR176, KR276.

HG6

-

Nízký tlak oleje motoru, při poklesu tlaku oleje pod 1b rozepíná tlakový spínač oleje motoru SP113, SP213.

HG7

-

Porucha nabíjení 24V, 110V, sepnut některý z klidových kontaktů relé nabíjení KR35, KR135, KR235.

HG8

-

Porucha ventilace trakčních motorů

 

 

a)

Spínají relé poruchy ventilace (větrné relé) KR178, KR578 se zpožděním 10ti sekund při jízdě

 

 

b)

Vadné pojistky napájení ventilátorů při brzdě FU72 FU73 při EDB

 

 

Překročení maximální rychlosti 90km/h

Za normálního stavu nesmí svítit žádná LED dioda.

Logický součet poruch je převeden na relé poruchy KR70 a rozsvítí se sdružená kontrolka poruchy HL11, HL11+. Relé poruchy KR70 způsobí odpad pomocného stykače jízd KM3 a přes jeho kontakty odpad trakčních (brzdových) stykačů, stykačů buzení a tím ke ztrátě výkonu (případně k náskoku parkovací brzdy). Přes kontakty relé otáček v poloze D KR132, KR232 a kontakty stykače KM160, KM260 je nastaven volnoběh diesel. Svým samodržným kontaktem zůstává relé poruch  KR70 sepnuto i po odeznění poruchy. Poruchu anulujeme až přeložením jízdního kontroléru S9 do nulové polohy, tím se rozepne relé jízdy a brzdy KR10 a přeruší napájení relé poruch KR70. Toto zapojení vylučuje samovolný rozjezd po odeznění indikované poruchy. Konektor signalizace poruch musí být dobře zapnut. Přes panel signalizace poruch AH je napájen pomocný stykač jízdy KM3, proto je zablokována jízda výkonem bez fungující signalizace poruch.

Přídavná brzda (B43)

Samočinná pneumatická brzda (B43, B44)

YV60

-

Ventil závěrný

YV61

-

Ventil provozního brždění

YV62

-

Ventil provozního odbrzdění

YV63

-

Ventil nízkotlakého přebití

YV64

-

Ventil vysokotlakého švihu

 

Blokování brzdy (B44)

Ventil blokování brzdy YV86 je inverzní. Je-li jeho cívka napájena přeruší se pneumatický obvod mezi rozvaděčem samočinné brzdy a tlakovým relé pro plnění brzdových válců.

Jestliže není YV86 napájen pracuje brzda normálně.

Napájení ventilu blokování brzdy je z vodiče 0211 přes řadič směrů SH11 v poloze P, Z, D, tlačítko jednorázového odbrzdění SB86 sepnutý tlakový spínač bloku za rozvaděčem  SP5 a sepnutý tlakový spínač tlaku v hlavním potrubí SP2. Napájení je možné rovněž přes kontrolér SG7 v brzdící poloze. Po sepnutí ventilu YV86 a relé bloku brzdy KR86 je celý obvod sepnut až do odbrzdění samočinné brzdy.

Při rychločinném brždění rozepíná tlakový spínač v hlavním potrubí a ruší napájení ventilu a relé bloku YV86 a KR86 – brzda funguje normálně.

Zdroj 60V (B37, B38)

Agregátem číslo jedna na přes klínové řemeny poháněn zdroj 60V pro přívěsné vozy GN103.

Při běhu zdroje GN103 je přes jistič buzení zdroje 60V napájeno napěťové relé 60V KU83.

Zapnutí zdroje:

Ovládání dveří (B38)

Při chodu zdroje 60V ovládáme i dveře propojených vlečných vozů přes jistič ovládání dveří FA17 (ovládání vozů) a sepnutý pracovní kontakt KM83 (stykač zdroje 60V.

Z obsazeného stanoviště přes zámek brzdy SV60 přepínačem ovládání dveří SV83 a časový spínač BE-JOV01 dochází k zavírání dveří na vlečných vozech. Stav dveří je signalizován kontrolkou HL82.

Z neobsazeného stanoviště přes tlačítko ovládání dveří L. strany SB82 a časový spínač BE-JOV01 provedeme krátkodobé uzavření dveří. Strojvedoucí musí do 7 sekund provést uzavření dveří přepínačem SV83, pokud by tak neprovedl dojde k opětovnému odblokování dveří. Při použití tlačítka SB82 nezhasíná kontrolka signalizující otevření dveří HL82.

 

START.
Zapnuty baterie 24V, 110V. Po sepnutí tlač. startu první sepne relé chodu NM KR131, KR231, stykače topmagnetů KM135,  KM235. Tlačítko  držet tak dlouho  dokud nezhasne  kontrolka mazání  NM. Potom  spínají startovací stykače  KM130,  KM230,  tyto  přivedou  napětí  na svorky 30 starterů. Starter vsune pastorek do věnce a  po tomto sepne uvnitř silový obvod a starter protáčí NM. Obvod KR131  odpoj. baterie 110V  QB2, jistič FA107,  vypínač nouzového stopu SV63 1 stan. tlač. stopu SB111  1 stan. nouzový stop SV63 2 stan. stop tlač.  SB111 2 stan.  pojezd SV7(G) musí  být v poloze  generátor, relé hladiny  chladíci kapaliny KR175, vypínač  zrušení sig. hlad. vody SA175, tlač. startu  SB110, na cívky chodu NM  KR131, KR133. Po sepnutí KR  133 přes  tlakový spínač  min. tlaku  oleje SP112  tyto cívky drží, proto je nutno držet tlačítko startu dokud nesepne tento tlakový spínač a nezhasne signalizace mazání NM HL113.
Obvod KM130 odpojovač QB2 (110V), jistič FA2. Na neobsazeném stanovišti musí být směrový kontrolér  v 0 SH2 a také klíč brzdy EDB vypnut. Na obsazeném  stanovišti směr.  kontr. v  D SH3,  tlač. startu SB110, relé
chodu NM KR131, relé nabíjení KR135, na cívku start. styk. KM130, která je uzemněna el.regulátorem NR1. Start ukončí relé nabíjení KR135.
U 2 NM cívka KM230 má navíc spínač_výkonu 2 agregátu SA200. Stykače  KM130, KM230  připojí startery   na 24V  a el.  magnety YC120, YC220 přidají palivo.

ŘAZENÍ SMĚRU.
Odpoj.  bat. 110V  QB2, jistič   FA2, neobsaz.  stan. směr.  kontr. SH2 v 0 a  spínač EDB vypnut.  Vodičem 0211 (0212)  na směrový kontr.  SH9, SH10,  klidové  kontakty  relé  blok.  reverzu  KR15 (zajištují bezvýk.
přepínání  její cívka  je napájena  jsouli jízdní  stykače KM111, KM211 nebo stykač buzení brzdy KM20 sepnuty).  Na epv. ventily vpřed YP1 nebo vzad YP2.
JÍZDA.
Sepnutím pom. stykače jízdy a  brzdy KM3, sepnutím trakč. stykačů KM111 a KM211, sep.  relé jízdy KR11, sep.  relé nabíjení KR136 a  pro druhou tr. skupinu sepnuto relé výkonu KR203. Obvod KM3 po zařazení směru přes pom. kontrolní doteky směrů QP(P) nebo QP(Z) na vodič 0256, zemní  relé KU1, relé ochranny brzdového odporníku KU2,  relé poruch  KR70, zasunut   konektor poruch  AH, přepínač  SV7 v poloze generátor, odpadlé stykače aku pojezdu KM97, KM98, cívka KM3.
Obvod  KM111 jistič  FA2, pom.  styk. jízda  brzda KM3, odpadlé stykače brzdy  KM20, KM121,  KM221, vypínač  1 trakční  skupiny SA101,  na epv. trakč.  stykače YK111,  el. regulátor   jej uzemní  za podmínky,  že je sepnuto relé jízdy KR11 a stykač nabíjení KR136. při poruše nabíjení je možno relé KR136 sepnout přepínačem SA135 do poruchy nabíjení(P).
 

Kohouty na vzduchovém panelu.
Lok. v činnosti v čele vlaku. (ovládá brzdu)                   

Otevřeny kohouty  64, 651, 653, 652.       Uzavřen  kohout   632.

Lok. v činnosti jinde než v čele vlaku. (neovládá brzdu)
Uzavřít kohout za brzdičem 651.

Lok. jako vagon. Otevřít kohout 632.  Uzavřít kohouty 64, 651, 653, 652.

    POJISTKY V KOBCE (vpravo dole)
 

    FU 101 nabíjení 100A
    FU 2   mínus pól 63A
    FU 103 zdroje 60V,100A
    FU 5   nabíjení 24V,63A
    FU 105 žhavící svíčky 100A
    FU 205 žhavící svíčky 100A
    FU 23  pomoc.kompresor 25A
    FU 171 nap.mot.ventilátorů-jízda 63A
    FU 271 nap.mot.ventilátorů-jízda 63A
    FU 83  zdroje 60V,100A
    FU 84  zdroje 60V,100A
 

    FA 113 jistič stopmagnetu
    FA 213 jistič stopmagnetu
 

         SIGNALIZACE PORUCH NA  714.
 

    LED 1 - a/ signalizace zemního relé (v kobce vybavit, nadzvednout západku
            b/ přetížení v  el. brzdě  trváli i  po ukončení  el. brždění
               prohlédnout KU2 jstli nezůstala slepená (v kobce).
    LED 2 - není tlak v  hlavním potrubí (je-li zkusit švihem sepnout tlak.
            spínač).
    LED 3 - po startu zůstal slepen start. stykač 1NM KM130 nebo 2NM KM230.
    LED 4 -  nízká hladina vody, stopnout příslušný  NM a vypnout příslušný
             spínač  rušení signalizace  hlad. vody,  (v kobce)  - dojet na
             jeden NM.
    LED 5  - přehřátí 1  NM nebo 2  NM - příslušný  NM stopnout a  dojet na
             jeden NM.
    LED 6 - nízký  tlak mazacího oleje 1 NM nebo 2NM  - stopnout vadný NM a
            dojet na jeden.
    LED 7 - porucha dobíjení  24V stopnout střídavě  1NM a 2NM  a dojet na
             jeden  NM.(vypnout  příslušný  vypínač  regul. dobíjení, potom
            jdou oba NM ale nejde dobíjení 24 V.
          - porucha dobíjení  110V stopnout střídavě 1NM a  2NM a dojet na
             jeden NM.(z dobíjení 110V jsou napájeny el. motory chlazení TM
            od 2 stup. při vypnutí regul. dobíjení není chlazení - vykazuje
            poruchu ventilace TM.
    LED 8 - závada ventilace trakčních motorů
            a/ stane-li se při el. brždění a potom stále signalizuje sundat
               mikrospínač  na signal.  pojistkách (v  kobce vlevo  dole) a
               nepoužívat el. brzdu.
            b/ stane-li se  v jízdě stopnout příslušný NM  a dojet na jeden
               NM.
            c/ překročení max. rychlosti.
 

 

             LED 1            LED 2
 

             LED 3            LED 4
 

             LED 5            LED 6
 

             LED 7            LED 8
                     Lok. nestartuje.

Zapnuty baterie 24V, 110V, jističe a dva jističe v kobce (vpravo) FA 113, FA213 od stopmagnetů.
Na neobsazeném stan.  směr. kontrolér v 0 a  vypínač (klíč) brzdiče BSE vypnut.

1/ po sepnutí tlač. startu musí sepnout stykače:
                                pro 1 NM     KR131, KR133, KM135
                                pro 2 NM     KR231, KR233, KM235
Když  nespínají kontrolovat  - vypínače  nouzových stopů  na obou stan. musí  být zapnuty,  klidové kontakty  stopovacího tlačítka  (sepnuty na obsaz. stan., přepínač generátor - baterije (akupojezdu)  v poloze G, dostatek vody v chladícím okruhu a zapnuta signalizace hladiny vody (v kobce vlevo, vypínače).
2/ sepnutí startovacích stykačů KM130 - 1 NM, KM230 - 2 NM.
Když nespínají kontrolovat:
1 NM směr.  kontrolér v poloze D, sepnuté tlač. startu SB110, sepnuto KR 131, odpadlé relé nabíjení  KR135, (vyp.poruchy nabíjení musí být v poloze R); cívka start. stykače KM130 mínus pól připojí elektr. regulátor.
2 NM  směr. kontr. v pol.  P,D,Z, vyputý vypinač výkonu  2 NM, sepnuty klid. doteky start. tlač. 1 NM SB110 na obou stan., sepnuto relé KR231, klid. kontakty relé nabíjení KR235, cívka  startu 2NM KM230 mínus na ní
připojí elektr. regulátor. Tlačítko startu držíme dokud nezhasne kontrolka mazání NM.

               Nejde přestavit směr.

Dáme směrový kontrolér do polohy 0.
Kontrolujeme je-li  odpadnuto relé blokování směrů  KR15. Je-li sepnuto kontrolujeme odpadnutí  jízdních stykačů KM111, KM211  a stykače buzení KM20.
     Napájení epv. směrů:
      směr vpřed -  směr.kontr., klid.kontakty KR15, epv. YP1.
      směr vzad  -  směr.kontr., klid.kontakty KR15, epv. YP2.

                  Lok.nejede.

Nejede ani jedna trakční skupina.
Po zařazení směru musí sepnut pom. stykač jízda-brzda KM3. Obvod KM3 - pomocné  doteky  směr.přepínače,  izolační  relé KU1, ochr. el.brzdy  KU2,  relé  poruch  KR70 (viz signalizace poruch),  přepínač akupojezdu  v poloze G a odpadnuty stykače akupojezdu KM97, KM98. Musí být odpadnuty brzdové stykače KM20, KM121, KM221. Je-li směr. kontr. v poloze P nebo Z a jízdní kontr. na stupních spíná relé jízdy KR11, KR12.
Nejede 1 trakční skupina - nespíná trakč.styk. KM111. Vypínač 1 trakč.  skupiny zapnout (v rozvaděči). Musí  být sepnuto relé nabíjení KR136 (cívka je napájená z dynama nabíjení 110V 1 NM). Nakonec spíná styk.buzení K160 a pom.styk.buzení KM169 přes KR11,KM111.
Nejede 2 trakční skupina - nespíná trakč.styk. KM211. Zapnout vypínač  2 trakč.skupiny (v  rozvaděči). Musí být  sepnuto relé výkonu  2 trakč.  skupiny KR203  obvod -  směr. kontr.  v poloze P,D,Z, vypínač výkonu 2 TS na pultě zapnut, relé nabíjení KR236 sepnuto (cívka je napájená z dynama 110V 2  NM). Nakonec spíná styk. buzení KM260 přes KR11, KR203, KM211.